کد خبر: ۱۱۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

به گزارش همشهری آنلاین از اسکرین دیلی، پی‌یر لسکور، رئیس و تیه‌ری فرمو، مدیر جشنواره کن در یک گفتگوی تلویزیونی در کانال+ فرانسه از فیلم‌های هفتاد و سومین دوره کن رونمایی کردند. امسال به دلیل شیوع کرونا دیگر خبری از بخش‌های رسمی مسابقه، نوعی نگاه، دو هفته کارگردانان و خارج از مسابقه نبود و فیلم‌های برگزیده در قالب وفادار (آنها که پیش‌تر دست‌کم یک دوره در کن بوده‌اند)، تازه‌واردها و فیلم‌های اول قرار گرفتند. هر فیلم در اکران عمومی یا حضور در دیگر جشنواره‌ها با مهر تأیید کن به نمایش درمی‌آید.

انیمیشن «روح» ساخته پیت داکتر محصول پیکسار، «گزارش فرانسوی» به کارگردانی وس اندرسن، Mangrove ساخته استیو مکویین، «تابستان ۸۵» فرانسوا اوزون، «مادران واقعی» به کارگردانی نائومی کاواسه، «آخرین واژه‌ها» از جاناتان نوسیتر، «آسمان: به سوی سرزمین خوشبختی» به کارگردانی ‌ایم سانگ-سو و «یک دور دیگر» از تامس وینتربرگ فیلم‌های مهم این دوره هستند. در این میان، «تابستان ۸۵» از ۱۵ ژوئیه با برچسب کن در سینماهای فرانسه روی پرده می‌رود.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن قرار بود ۱۲ تا ۲۳ می به ریاست اسپایک لی، سینماگر رنگین‌پوست آمریکایی برگزار ‌شود اما شیوع کرونا باعث شد ابتدا برگزاری آن به تعویق بیفتد. هر چند در نهایت با اعلام رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر لزوم لغو شدن تمام برنامه‌های همگانی تا اواخر تابستان، جشنواره کن ۲۰۲۰ لغو شد. بازار فیلم کن ۲۲ تا ۲۶ ژوئن آنلاین برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار